Een weekje mee met Cee #Cuba vakantie

In Persoonlijk by Ceetje15 Comments

Normaal gesproken is het “een dagje mee met Cee”. Maar nu als bonus editie een weekje mee. Het lijkt alweer veel te lang geleden, maar twee weken geleden zat ik nog met Efke op Cuba.

Heel last minute boekten we een all inclusive in de badplaats Varadero. Een hotelcomplex wat direct aan het strand lag en waar je onbeperkt kon eten en drinken. Ja dus ook de cocktails….. Het eten viel een beetje tegen en de cocktails buiten het hotel smaakten toch beter, maar wat hebben we het fijn gehad. Zon, zee, strand……wanneer mag ik weer?

Beach in Varadero Cuba

light blue oldtimer cuban cars

We hadden al gelezen dat het internet beperkt zou zijn op Cuba en er geen pinautomaten zouden zijn. Mwoahhhh dacht ik nog. Dat zou wel meevallen. Dus met een beetje cash op zak en de gedachten dat ik op Cuba nog wel wat artikelen zou kunnen plaatsen ging ik er heen. Dus een beetje omschakelen was het wel toen bleek dat je op een vaste computer wel wat internet kon kopen. Maar wifi helemaal zeldzaam was. En als je internet wilt, dan natuurlijk ook graag met wifi op je mobiel. Whatsappen, Instagram…help! Dat was even afkicken zeg. Maar om eerlijk te zijn gaf het ook wel wat rust. Ik zit zelfs te denken om binnenkort een soort stopweek mbt social media te gaan houden. Leuke challenge?!

drinking the best mojito's in Cuba Varadero

Aangezien Efke en ik allebei geen creditcard hebben ,en dus geen geld konden opnemen, moesten we het doen met wat we hadden meegenomen. Dat was dikke jammer, want we wilden nog een auto huren en naar Havana gaan. Daar speelden namelijk de Buena Vista Social Club. Maar omdat we de borg van de auto niet bij elkaar konden regelen ging het niet door. Openbaar vervoer is het ook niet helemaal en om nou ’s nachts terug te liften durfden we niet helemaal aan.  Helemaal zuur was dat ze ook zouden optreden in de plaats waar wij verbleven,  maar daar waren we te laat voor. Goede reden om nog een keer terug te gaan.

Pink oldtimer Cuba varadero

twee chicks in roze auto Cuba

De mensen waren aardig (lees de mannen deden extra hun best…. ik heb nog een piep in mijn oren van het nafluiten;) Toen bijvoorbeeld de ketting van mijn fiets viel en ik met zwarte olie handen stond te klungelen, waren er genoeg die kwamen helpen. Inclusief vrouwen met blauw wonderpoeder om mijn handen weer schoon te krijgen. Bij het hotel konden we de fietsen lenen en we hebben wat afgefietst. Gekke Dutchies die al fietsend aan het vloggen (komt nog) en selfies maken waren.

Dutchies on bike in Cuba

Calle 62 was een tentje waar elke avond live muziek was. De eigenaar deed ons heel erg aan Najib Amhali denken. Okay de getatoeëerde wenkbrauwen misschien iets minder hahaha. Ik wil deze foto nog steeds twitteren naar Najib. Vragen of ie toch niet stiekem Cubaans is ;) In dit café hebben we heel wat afgedanst. Kwamen de salsa lessen toch nog goed van pas :)

Calle 62 Varadero Cuba

Op de dag van vertrek zou ik nog met dolfijnen gaan zwemmen. Met gemengde gevoelens (want het schijnt heel bijzonder te zijn, maar zijn de dolfijnen zelf wel happy) gingen we erheen. Efke had dit al eens gedaan en ze merkte gelijk op dat de dolfijnen hier veel blijer waren. Aangezien de dolfijnen een open verbinding naar de zee hadden konden ze elk moment weg gaan. Tijdens een show weten ze dan ook nooit hoeveel er mee doen. Het was echt heel bijzonder om mee te maken. De knallende finale was toch wel dat ik vanuit het water vijf meter de lucht in werd gelanceerd door twee dolfijnen.

dolphin swimming Cuba Varadero

Efke had van haar tante en mascara gekregen van Yves Rocher. Die ging natuurlijk op de foto met lokale accessoires. Binnenkort dus weer een editie van  “Zoektocht naar de perfecte mascara

Hotel Varadero fotografie

Er waren super grappige salamander achtige beestjes. Als ze aan het chillen waren in de zon was hun staart plat, maar zodra ze begonnen te rennen ging hun staart in de krul. Lastige beestjes om vast te leggen op foto, maar deze kon de boom in hahaha.

salamader met krulstaart Cuba

Ik neem bijna nooit make up mee op vakantie, maar we waren van plan om nog een wilde Carnaval look te gaan maken. Dit is uiteindelijk niet gebeurd omdat we te druk waren met relaxen :) Ook had ik mijn fohn en stijltang mee, ook iets wat ik nooit doe. En ook nooit meer ga doen! Door het vochtige klimaat springen de krullen direct in mijn haar…ook goed!

make up in mirror lipstick pink

roze haar fohn stijltang

house 1917  Varadero blue and white

Cuba smaakt voor mij naar meer. Volgens mij kun je hier als vrouw ook goed alleen reizen. Grote kans dus dat ik nog een keer terug ga om te dansen, relaxen, oldtimer rijden, mojito’s drinken, etc etc.

Wat is jouw favoriete vakantie bestemming?

Maak kans op twee heerlijke Ritzo producten. Klik hier voor de winactie.

Don't be shy......Share on Google+Pin on PinterestTweet about this on TwitterShare on Facebook
CeetjeEen weekje mee met Cee #Cuba vakantie

Comments

1. Babs

Wat een heerlijke foto’s en vakantie natuurlijk. Wat goed dat je erop lette dat de dolfijnen het ook oké vonden. Buena Vista club maakt geweldige muziek, jammer dat je er niet naartoe kon…
    Enne…lachen om die wenkbrauwen, hij lijkt inderdaad op Najib!
    Ik heb geen favo bestemming, vind alles mooi buiten Tiel ;) Ik hou van zon, bergen en water en culturen met lieve hartelijke mensen!

2. Florence

Oh, Cuba is echt mijn droomland! Via welke vliegtuigmaatschappij zijn jullie gevlogen en waar waren de tussenstops? :) Liefs x

1. Author
      Ceetje

We hadden een last minute all inclusive via Arke fly geboekt. Heen weg was rechtstreeks en op de terug weg hadden we een stop in Mexico. Veel plezier als je gaat!

Hahaha ja de grote broer van Najib was een verschijning :) Had ook echt wel verwacht dat je ergens geld zou kunnen opnemen….

1. Beautyjuf

Ik ben afgelopen jaar ook naar Cuba geweest. Eén van de zaken die staat aangegeven op internet – reisboeken is dat je er geen geld kunt opnemen met een creditcard of bankpas. Althans, laatstgenoemde kan wel, maar gaat moeilijk. De tip is dan ook om contact geld mee te nemen voor alle dagen dat je er bent. Wat vreemd dat Arke Fly dit niet heeft aangegeven. De foto’s zien er gaaf uit! Tof dat je zo’n leuke vakantie hebt gehad. Jammer dat je niet naar Havana bent geweest. Persoonlijk vond ik dat de mooiste stad van het gehele eiland.

3. Petra

wat heerlijk om te zien dat jullie zo genoten hebben, het straalt gewoon van de foto’s af…
    echt leuk om ze te bekijken…

4. Kaoutar

Omg die Najib Amhali look-a-like! Eng! Jammer dat je geen leuke Cubaanse man hebt gevonden :D Ze blijken daar namelijk ontzettend knap te zijn (afgezien van de Najib Amhali engerd) En wat heb je leuke en mooie foto’s gemaakt :D Met je killerbody! @_@